18 °C Argos, GR
28 Μαρτίου 2024

Εκατομμύρια ευρώ από τον Τατούλη για την Μυθική Πελοπόννησο που τελικά ήταν απλά ένας μύθος

”Μόνο και μόνο ένας απλός προβληματισμός αρκεί για να εκτιμηθεί, ποιο είναι στην πραγματικότητα το αποτύπωμα που μας αφήνει η απερχόμενη περιφερειακή αρχή, με την… προίκα της «Μυθικής Πελοποννήσου». Ενας προβληματισμός που -σε εμένα- ξεκίνησε κι από την πρόσφατη επίσκεψή μου σε ένα από τα πιο υπέροχα μέρη του τόπου μας, τη Μεθώνη.
Μόνον για τα έτη 2016-17, για την αμύθητη… «Μυθική Πελοπόννησο» σε επίπεδο branding, ξοδεύτηκαν 3.000.000 ευρώ από την «Πελοπόννησος Α.Ε.», αρμόδια αναπτυξιακή εταιρεία για τα θέματα ενεργειών τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Πληκτρολογώντας σε μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο, τα ονόματα αρχαιολογικών χώρων που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλους του Νομούς της Πελοποννήσου, τα στοιχεία αποτυπώνουν τα εξής αποτελέσματα:
• Aρχαία Σπάρτη: 12.700.000
• Αρχαία Ολυμπία – δεν ανήκει στην Περιφέρειά μας αλλά σίγουρα ανήκει στην Πελοπόννησο: 3.470.000
• Επίδαυρος: 1.410.000
• Αρχαία Μεσσήνη: 231.000
• Κάστρο Μεθώνης: 156.000
• Ανάκτορα του Νέστορα: 141.000
Στην πληκτρολόγηση του Brand «Mythical Peloponnese», τα αντίστοιχα αποτελέσματα σε αριθμούς είναι 168.000! Αυτονόητοι, λοιπόν, οι προβληματισμοί:
– Γιατί η Επίδαυρος, το σημαντικότερο θέατρο της αρχαιότητας, θα πρέπει να χρησιμοποιεί ως όχημα προώθησής του τη «Μυθική Πελοπόννησο», όταν η Επίδαυρος από μόνη της αποτελεί την έμπνευση, εξέλιξη και μετουσίωση της 7ης τέχνης, της No1 πιο ακριβοπληρωμένης βιομηχανίας στο Δυτικό Πολιτισμό εδώ και πολλές δεκαετίες;
– Πώς νοείται «Μυθική Πελοπόννησος» χωρίς να συμπεριλαμβάνεται μέσα σε αυτή η Γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων, η Αρχαία Ολυμπία;
– Είναι δυνατόν, να μιλάμε για τουριστική στρατηγική προώθησης, αλλά ουσιαστικά να λέμε «…ξέρετε, η Αρχαία Ολυμπία δεν ανήκει στη δικαιοδοσία μας, οπότε σας παρακαλούμε πολύ για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ή στρίψτε δεξιά στον Ισθμό της Κορίνθου και όλο ευθεία στο τέρμα ξαναρωτήστε…»;
– Ποια είναι τα κριτήρια και πόσο σωστή είναι η δημιουργία ενός brand εμπνευσμένου από τον Μυθικό Πέλοπα αλλά και πόσα χρήματα (τελικά) θα πρέπει να δαπανηθούν, για να μπορέσει να εξελιχθεί τόσο ισχυρό, ώστε να καταφέρει να αποτελέσει το όχημα και μέσο προβολής των παγκοσμίου φήμης πολιτιστικής αξίας αρχαιολογικών μας μνημείων;
Παράλληλα, στην επίσημη ιστοσελίδα της Μυθικής Πελοποννήσου (www.mythicalpeloponnese.gr) η οποία αποτελεί (θεωρητικά) ένα διαδικτυακό μέσο προβολής του προορισμού μας – η αρχιτεκτονική και δομή της παραμένουν οπισθοδρομικές και ελλιπείς ως προς την επιλογή γλωσσών (μόνον Αγγλικά και Ελληνικά) παρά το γεγονός πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει συμμετάσχει με προωθητικές ενέργειες τουριστικής προβολής σε εκθέσεις στη Ρωσία, Γερμανία, Ιταλία και αλλού. Ως προς το περιεχόμενό της δε, εντοπίζονται απίστευτες ελλείψεις και λάθη με το πιο αστείο στην κατηγορία των αρχαιολογικών χώρων να παρουσιάζεται η Καπνοβιομηχανία Καρέλια.
Τα δε κοινωνικά δίκτυα – Facebook, Twitter, Youtube – Instagram δεν υπάρχει καν λογαριασμός – παραμένουν μη ενημερωμένα από το 2017! Ενώ αποτελεί πρόκληση με τόσα χρήματα που έχουν ξοδευτεί ο διαδικτυακός τόπος να μην περιλαμβάνεται στις μηχανές αναζήτησης σε ένα πολύ καλό επίπεδο στην κατάταξη αξιολόγησης αλλά και στα traffic statistics.
Ανάμεσα σε αυτά υπάρχουν και άλλα… γαργαλιστικά, με χαρακτηριστικό το ότι τα θεματικά προωθητικά έντυπα που έχουν δημιουργηθεί από την Περιφέρεια για ενημέρωση των επισκεπτών και αφορούν… μυθικά περάσματα από λευκές βουνοκορφές, γαλάζια ποτάμια και μυθικά χωριά ουδέποτε τα έχουμε συναντήσει σε κανένα τουριστικό κατάλυμα, κέντρο εστίασης ή αρχαιολογικό χώρο της περιοχής μας αλλά και όμορων Νομών!
Μήπως θα ήταν πιο φρόνιμο – όπως πρεσβεύει και ο σπουδαίος Αρχαιολόγος Πέτρος Θέμελης – η Περιφέρεια σε συνεργασία με τους Δήμους και με άμεση χρηματοδότηση από τα ΕΣΠΑ (έχουμε παράδειγμα άλλων Περιφερειών), να έχουν δημιουργήσει και προβάλει πολιτιστικές διαδρομές που θα ενώνουν όλους τους αρχαιολογικούς μας χώρους και σε αυτές τις διαδρομές να έχουν ενταχθεί και νεότερα πολιτιστικά δρώμενα (θεματικές εκδηλώσεις, λαϊκές εκδηλώσεις, εκθέσεις, φεστιβάλ) και ιδιωτικές επενδύσεις (ταξιδιωτικοί πράκτορες, ξενοδοχεία, καταλύματα) καθώς και η Μεσσηνιακή μας διατροφή, και, όλα μαζί να «παντρευτούν» σε συνέργειες που θα δημιουργήσουν ένα ασυναγώνιστο τουριστικό προϊόν;
Εμβληματικά μνημεία όπως η Αρχαία Μεσσήνη, ο Επικούριος Απόλλωνας, το Παλάτι του Νέστορα έχουν πολύ περισσότερη αναγνωρισιμότητα και δύναμη να παρασύρουν στη διαδρομή τους όλoυς τους εμπλεκόμενους στον τουρισμό φορείς και επισκέπτες στη χώρα μας ως προς την τελική επιλογή του προορισμού.
Εάν η τουριστική μας στρατηγική σχεδιαστεί και υλοποιηθεί σωστά, με λιγότερα έξοδα αλλά πιο στοχευμένα τότε θα έχουμε τεράστιες πιθανότητες να προσελκύσουμε πολύ περισσότερους από τους 500.000 τουρίστες που επισκέπτονται την Πελοπόννησο ετησίως (από τα συνολικά 32 εκατομμύρια που επισκέπτονται τη χώρα μας).
Οταν οι Περιφέρειες, οι Δήμοι, οι παραγωγικοί και πολιτιστικοί φορείς, οι αρχαιολογικές υπηρεσίες και οι ιδιώτες συνεργάζονται αρμονικά με όραμα και στοχευμένες δράσεις, τότε ο τουρισμός μπορεί να λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής και να γίνει μοχλός ουσιαστικής ανάπτυξης όλης της
Πελοποννήσου.”

Ένα πολύ εύστοχο άρθρο της Άννας Καλογεροπούλου
(Anna Kalogeropoulou Kalas)
υπ.Περιφερειακής Συμβούλου Π.Ε Μεσσηνίας

Περισσότερα Άρθρα

Συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης για το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου

Μέσω τηλεδιάσκεψης συνεδρίασε σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, με τον περιφερειάρχη, το προεδρείο και την γραμματεία του σώματος να βρίσκεται στην Τρίπολη και οι υπόλοιποι σύμβουλοι στις Περιφερειακές τους Ενότητες. Μεταξύ των αποφάσεων που ελήφθησαν περιλαμβάνεται η αναμόρφωση του προϋπολογισμού της Περιφέρειας, μετά την αποδοχή πίστωσης 390.000 ευρώ από το υπουργείο Εσωτερικών. Το σώμα, επίσης, […]