11/07/2016 12:16:00 μ.μ.
0

Αυστηρότερα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, με στόχο να λαμβάνουν το επίδομα λιγότεροι φορολογούμενοι αλλά σε μεγαλύτερο ύψος, ειδικά στις περιοχές της χώρας όπου επικρατούν «πολικές» θερμοκρασίες τον χειμώνα.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ έχει αποφασίσει να διαθέσει και για την περίοδο 2016-2017 το ποσό των 105 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης, αλλά ταυτόχρονα σχεδιάζει να αλλάξει ριζικά τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια χορήγησής του - είτε με σπάσιμο νομών σε ορεινές και πεδινές περιοχές, είτε με μείωση ορίων εισοδήματος και περιουσίας - προκειμένου να γίνει διαφορετική κατανομή του διαθέσιμου ποσού των 105 εκατ. ευρώ, αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος.

"Παρότι η (λιανική) τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αυξήθηκε κατά 20% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2016, το επίδομα παραμένει το ίδιο με πέρυσι -105.000.000 ευρώ- με αποτέλεσμα τελικά οι δικαιούχοι να αγοράσουν λιγότερα λίτρα πετρέλαιο με τα ίδια χρήματα", σχολιάζει με άρθρο του ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής κι Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες, κ. Νότης Μαριάς, ενώ συμπληρώνει με στοιχεία της ενεργειακής φτώχειας στην Ελλάδα. 

"Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ενεργειακή φτώχεια πλήττει περίπου το 36% των νοικοκυριών στην Ελλάδα. Μάλιστα  το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Απόδοσης Κτιρίων επισημαίνει ότι η Πατρίδα μας  βρίσκεται στις πρώτες τρεις χώρες με τα πιο υψηλά ποσοστά ενεργειακής φτώχειας στην Ευρώπη, καθώς το 70% των νοικοκυριών αδυνατεί να διατηρήσει την κατοικία του ζεστή, το 50,7% καθυστερεί να αποπληρώσει οφειλές στους Οργανισμούς Κοινής Ωφελείας και το 29,5% ζει σε κατοικίες με ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης. Παρά την ύπαρξη του πενιχρού επιδόματος θέρμανσης και του κοινωνικού τιμολογίου ηλεκτρικού ρεύματος, περί τα 100.000 νοικοκυριά κινδυνεύουν ή βρίσκονται χωρίς ρεύμα ενώ είναι ανυπολόγιστος ο αριθμός όσων δεν μπορούν να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης."

Ειδικότερα στο πλαίσιο αλλαγής των κριτηρίων εξετάζονται τρία εναλλακτικά σενάρια:

1. Η μετακίνηση κάποιων νομών στις γεωγραφικές ζώνες β’ και α’, τις λεγόμενες και πιο… ψυχρές ζώνες, όπου επιδοτούνται με επίδομα περισσότερα λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας, ώστε το συνολικό ποσό επιδόματος να είναι μεγαλύτερο για κάθε δικαιούχο σε αυτούς τους νομούς, αλλά με ταυτόχρονη μείωση των προβλεπόμενων ορίων ετήσιου εισοδήματος και συνολικής αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας, που καθορίζουν τους τελικούς δικαιούχους.

2. Το «σπάσιμο» αρκετών νομών σε 2 διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες: μία που θα περιλαμβάνει τις ορεινές περιοχές του νομού, όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το επίδομα θέρμανσης θα είναι μεγαλύτερο, και μία που θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες, παραλιακές, πεδινές και ημιορεινές περιοχές, όπου οι θερμοκρασίες τη χειμερινή περίοδο είναι υψηλότερες από ό,τι στις ορεινές περιοχές και το επίδομα θέρμανσης θα είναι ένα χαμηλότερο ποσό.

Το σενάριο αυτό προβλέπει ότι τα λοιπά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης, τα οποία αφορούν στο ύψος του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και στο συνολικό ποσό της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος θα παραμείνουν αμετάβλητα.

Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά, δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης είναι κάθε φορολογούμενος ο οποίος:
  • Είναι άγαμος, είχε κατά το προηγούμενο έτος ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ και κατείχε ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 100.000 ευρώ.
  • Είναι έγγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ και με ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία έως 150.000 ευρώ.
  • Είναι έγγαμος με 1 παιδί και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
  • Είναι έγγαμος με 2 παιδιά και είχε περυσι ετήσιο εισόδημα έως 24.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμεν ικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
  • Είναι έγγαμος με 3 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμεν ικής αξίας 150.000 ευρώ.
  • Είναι έγγαμος με 4 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 28.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
  • Είναι έγγαμος με 5 παιδιά και πέρυσι είχε ετήσιο εισόδημα έως 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ ενώ για κάθε επιπλέον παιδί ισχύει πρόσθετο όριο εισοδήαμτος 2.000 ευρώ.
3. Συνδυασμός των δύο πρώτων σεναρίων. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ δεν αποκλείεται να καταλήξει και σε συνδυασμό των δύο προηγούμενων σεναρίων, δηλαδή να επιλέξει και «σπάσιμο» των νομών σε ορεινές και μη ορεινές ζώνες με υψηλότερα ποσά επιδομάτων μαζί με μειώσεις στα όρια εισοδήματος και αξίας ακίνητης περιουσίας.

"Αποτέλεσμα των επιλογών της τρόικας και των μνημονιακών κυβερνήσεων η υπερφορολόγηση της ενέργειας"
"Παλεύουμε για τον μηδενισμό του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο, την μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και την αποσύνδεση του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος από φόρους προς τρίτους οργανισμούς. Η υπερφορολόγηση της ενέργειας στην Ελλάδα, που έχει αναγνωρίσει και ο ίδιος ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Miguel Arias Cañete μετά από σχετική Ερώτηση που του υπέβαλλα σε συζήτηση που έλαβε χώρα στην  Επιτροπή Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας της Ευρωβουλής την 11η Ιανουαρίου 2016, είναι αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών της τρόικας και των μνημονιακών κυβερνήσεων", αναφέρει ο κ. Νότης Μαριάς.

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.