autostavropoulos.gr

8/08/2017 09:30:00 π.μ.
0

Του Δημητρίου Μπαλτατζή Δρ. Φ. και θεολόγου

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και κατάνυξη γιορτάζει ο χριστιανισμός την Κοίμηση της Θεοτόκου.
Η εορτή του Δεκαπενταύγουστου ονομάζεται και το «Πάσχα του καλοκαιριού».
Χιλιάδες πιστοί προσέρχονται στις εκκλησίες και στις μονές για να υμνήσουν την Κοίμηση, την ταφή, την ανάσταση και τη μετάσταση της Παναγίας στους ουρανούς.
Αμέτρητοι ναοί και μονές έχουν κτισθεί προς τιμήν της Κοιμήσεώς της, θαυμάσιες τοιχογραφίες παριστάνουν την ιερά της κηδεία, και εξαιρετικοί έμπνευσης εκκλησιαστικοί ύμνοι έχουν «στολίσει» την ακολουθία της.Ο Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου, κληρικός του Ιερού ναού της Αγίας Μαρίνας Ηλιουπόλεως, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων περιγράφει πως καταγράφει η ορθόδοξη παράδοση την Κοίμηση της Θεοτόκου: Τρεις μέρες πριν το θάνατό Της, σύμφωνα με την παράδοσή μας, την επισκέπτεται ο άγγελος Γαβριήλ και της αναγγέλλει ότι "τα ανθρώπινα για σένα τελείωσαν". Προετοιμάζεται και διανέμει τα ρούχα της και ότι άλλο είχε στους γείτονες και ετοιμάζεται προσευχόμενη για να συναντήσει το θάνατο. Ο θάνατος που γίνεται για κάθε θνητό απαρχή της πραγματικής ζωής. Και φτάνει μέσα από τον θάνατο να επιστρέψει στο χαμένο παράδεισο και να είναι η μοναδική που έχει ήδη βρεθεί στην κατάσταση που όλοι αναμένουμε. Ζώντες και κεκοιμημένοι».
Ο Αρχιμανδρίτης Κωνσταντίνος Χαραλαμπόπουλος, εφημέριος του Ιερού ναού Άγίου Δημητρίου Παλαιού Ψυχικού,αναφέρεται στην αγάπη του κόσμου για την Μητέρα του Χριστού: «Κανένας άλλος άγιος δεν έχει τόσα πολλά Θεωτοκονύμια όσο η Παναγία. Αυτό δείχνει την αγάπη του κόσμου, οι οποίοι έχτισαν αμέτρητους ναούς στο όνομά της ανάλογα με τον τοποθεσία, αλλά και την στάση που κρατούσε τον Ιησού (Βρεφοκρατούσα, Γαλακτοτροφούσα κλπ), », δηλώνει ενώ προσθέτει: «Η Παναγία κατέχει σημαντικότατη θέση στην εκκλησία, ακολουθούν οι Απόστολοι και τα Τάγματα των αγγέλων και οι άγιοι. Και είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχουμε τη μεσιτεία της Παναγίας»

Γιατί ονομάζεται «καλοκαιρινό Πάσχα»
Οι θεολόγοι εξηγούν ότι με το Πάσχα του καλοκαιριού εορτάζεται η  πορεία της Μητέρας του Χριστού και υποδηλώνεται στον κάθε Χριστιανό το αιώνιο Πάσχα, η αιώνια Ανάσταση, που προσφέρεται στον καθένα και μπορεί να βιωθεί απο τον κάθε άνθρωπο.Πριν την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου προηγείται νηστεία, η οποία καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου.

Όπως είναι γνωστό, επάνω από το Σταυρό ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, έδωσε εντολή και την Παναγία μητέρα του παρέλαβε ο Ιωάννης ο Ευαγγελιστής στο σπίτι του, όπου διέμενε μαζί με τον αδελφό του Ιάκωβο και τη μητέρα του Σαλώμη, συγγενή της Θεοτόκου. Όταν δε ήλθε η στιγμή να τελειώσει την επίγεια ζωή της, άγγελος Κυρίου (η παράδοση λέει ότι ήταν ο Aρχάγγελος Γαβριήλ) της το έκανε γνωστό τρεις μέρες πριν. Η χαρά της Θεοτόκου υπήρξε μεγάλη, διότι θα συναντούσε το μονογενή της Υιό και Θεό όλων των ανθρώπων. Πήγε, λοιπόν, και προσευχήθηκε στο όρος των Ελαίων, όπου συνήθιζε να προσεύχεται και ο Κύριος Ιησούς. Έπειτα, γύρισε στο σπίτι του Ιωάννη, όπου έκανε γνωστή την επικείμενη κοίμηση της.

Η παράδοση αναφέρει ότι την τρίτη ήμερα από την εμφάνιση του αγγέλου, λίγο πριν κοιμηθεί η Θεοτόκος, οι Απόστολοι δεν ήταν όλοι στα Ιεροσόλυμα, αλλά σε μακρινούς τόπους όπου κήρυτταν το Ευαγγέλιο. Τότε, ξαφνικά νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε όλους μπροστά στο κρεβάτι, όπου ήταν ξαπλωμένη η Θεοτόκος και περίμενε την κοίμηση της. Mαζί δε με τους Aποστόλους ήλθε και ο Aρεοπαγίτης Διονύσιος, ο Άγιος Iερόθεος ο διδάσκαλος του Διονυσίου, ο Aπόστολος Tιμόθεος, και οι λοιποί θεόσοφοι Iεράρχες. Όταν εκοιμήθη, με ψαλμούς και ύμνους την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανή. Eπειδή, κατά θείαν οικονομίαν, ένας από τους Aποστόλους (ο Θωμάς όπως λέει η παράδοση) δεν ήταν παρών στην κηδεία της Θεομήτορος, ζήτησε να ανοιχτεί ο τάφος ώστε να προσκυνήσει και αυτός το Σώμα της Θεοτόκου. Έτσι, μετά από τρεις ήμερες, άνοιξαν τον τάφο και έκπληκτοι διαπίστωσαν ότι η Παναγία αναστήθηκε σωματικά και ανελήφθη στους ουρανούς. Και βέβαια, όλη η ανθρωπότητα, με ευγνωμοσύνη για τις πρεσβείες της στο Σωτήρα Χριστό, αναφωνεί: «Χαίρε, ώ Μήτερ τής ζωής».

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ' αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.