autostavropoulos.gr

9/26/2017 02:27:00 μ.μ.
0

Γάλλοι μηχανικοί ανέλαβαν να σχεδιάσουν… Ιταλοί εργάτες να κατασκευάσουν…

Το αποτέλεσμα έδωσε στο ελληνικό κράτος που είδε στα 1885 να εκτελείται το πρώτο του μεγάλο τεχνικό έργο – το σιδηροδρομικό δίκτυο- κτίρια κομψοτεχνήματα, κτίρια που σήμερα αποτελούν Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς όντας «Έργα τέχνης».

Η Rap Media, η “Γη του Πέλοπα” και η Χριστίνα Τσιορωτά με το ΦΕΚ του 1985 ανα χείρας αναζητούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου τα κτίρια αυτά! Παρουσιάζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους αλλά και την σημερινή τους εικόνα.

Κοινός παρονομαστής η εγκατάλειψη, ο βανδαλισμός και η λεηλασία.

Ο ΟΣΕ λάμπει δια της απουσίας του… Οικονομικά ανενεργός από το 2011 υπεσχέθη στο Υπουργείο να προστατεύει, ει δυνατόν, τα κτίρια αυτά, ωστόσο με μόλις 5 άτομα προσωπικό για το δίκτυο της Πελοποννήσου, δεν τα καταφέρνει!

Προσπάθειες διάσωσης καταγράφονται από δήμους που έχουν πάρει στην δικαιοδοσία τους κτίρια, τα έχουν συντηρήσει, διασώσει και αξιοποιήσει αλλά και από το Ε.Μ.Π και το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Επιτροπής για την διάσωση της Βιομηχανικής κληρονομιάς.

Στο οδοιπορικό μας θα βρεθούμε στους σταθμούς των Μυκηνών, των Μύλων, των Αγίων Θεοδώρων, της Κορίνθου, του Άργους, του Ναυπλίου…Θα «ψιθυρίσουμε» τις ιστορίες τους, θα πάμε πίσω σ εκείνο το πρώτο βαγόνι που έφτασε με επιβάτες τη βασιλική οικογένεια και τον Πρωθυπουργό στο Άργος, αλλά και στις προσπάθειες επαναλειτουργίας του σιδηρόδρομου τα τελευταία χρόνια.

Συνοδοιπόροι μας, ο κ.Μπάμπης Αντωνιάδης (Δημοτικός Σύμβουλος Ναυπλίου), ο κ.Άκης Ντάνος (Συνεκδότης της Εφημερίδας «Αναγνώστης»), οι Δήμαρχοι Κορίνθου και Λουτρακίου κ.κ Πνευματικός και Γκιώνης.



0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ' αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.