4/08/2018 08:32:00 π.μ.
0

...Άκου τον ξάστερο ουρανό, πώς οι καμπάνες σιούνε.
Όπου καρδιά, χαρμόσυνες λαχτάρες απαντούνε.

Ανάστασ’ είναι σήμερα. Παιδιά, γυναίκες, γέροι
κόκκινο αυγό στην τσέπη τους, χρυσό κερί στο χέρι.

Όσ’ άστρα ναι στον ουρανό, τόσα στον κάμπο κρίνα.
Όλ’ έχουνε στην καθαρή ψυχήν Απρίλη μήνα.

Της εκκλησιάς φουντώσανε δάφνη πολλήν οι στύλοι.
Ειρήνη! Ειρήνη! Φιληθήτε οχτροί μαζί και φίλοι....

(απόσπασμα από το ποίημα «Γυναίκα», Κ. Βάρναλης)


Το αφήγημα των Παθών και της Ανάστασης είναι ο δρόμος για να αρνηθούμε στην οριστικότητα του Θανάτου. Να τον ξορκίσουμε, να τον αποτρέψουμε και έστω και συμβολικά, να τον νικήσουμε.

Μετά τον Γολγοθά της οδύνης, του πόνου, της μοναξιάς, του πανικού, της οργής, του κενού, της Απώλειας, μόνο ένα γεγονός πέρα από κάθε λογική, εμπειρία και κοσμική ατέλεια, μπορεί να μας δώσει τη δύναμη να κατακτήσουμε τη συνέχειά μας και να νικήσουμε τον μεγάλο φόβο του ανθρώπου.

Η Ανάσταση είναι το υπέρτατο παράδοξο, η υπέρτατη πρόκληση, είναι η απάντηση και ο θρίαμβος κατά του Θανάτου, δηλαδή της πλήρους πνευματικής και σωματικής αποδιοργάνωσης.

«Δεῦτε, ἀγαλλιασώμεθα τῷ Κυρίῳ, τῷ συντρίψαντι θανάτου τό κράτος, καί φωτίσαντι ἀνθρώπων τό γένος», λέει ο ψαλμός. Ο Αναστάς Χριστός συνέτριψε το κράτος του θανάτου, επιβεβαιώνει πανηγυρικά η σημερινή εορτή, και συνεχίζει να διαλύει κάθε θανατηφόρα πνοή φόβου, ασθένειας, αδικίας.

Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαία η βαθύτατη και διαχρονική λαϊκή αποδοχή του θρησκευτικού αφηγήματος του Θείου Δράματος.

Ο λαός μας ονόμασε το Πάσχα «Λαμπρή», μεταφέροντας ως τις ημέρες μας το πανάρχαιο μήνυμα του αενάως κινούμενου κύκλου της ανθρώπινης ζωής και της φύσης, της νίκης της ζωής, του ερχομού του «Ανώτατου Αγαθού», δηλαδή της γεμάτης λαμπρό φως άνοιξης.

Η εκ νεκρών «ανάστασή» του Χριστού ως Θεανθρώπου, ενέπνευσε την ποιητική μούσα του λαού μας, δημώδη και έντεχνη, ξεπερνώντας ρηχά ιδεολογήματα και θεολογικές προσεγγίσεις.

«Τάξε του Χάρου καμπουχά, της Χάρισσας βελούδο,
και του μικρού Χαρόπουλου μεταξωτό μαντίλι.

Μπέρτι και σου τις χάριζαν τις τρεις γιορτές του χρόνου,
μόν' του Χριστού για το Χριστό και τω Βαγιώ για βάγια
και τη μεγάλη τη Λαμπρή για το Χριστοσανέστη».


ΠΗΓΗ: Ζούγκλα

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ' αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.