3 °C Argos, GR
17 Ιανουαρίου 2021

Πώς η κατάθλιψη των Χριστουγέννων επιβαρύνει την υγεία μας;

Η θλίψη των Χριστουγέννων είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο. Αυτό που θα πρέπει να ξέρετε όμως, είναι ότι στην ψυχολογική σας διάθεση σημαντικό ρόλο παίζει και η διατροφή.

Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά η ζάχαρη είναι αυτή που επιβαρύνει την κατάστασή σας.

Ομάδα κλινικών ψυχολόγων του Πανεπιστημίου του Κάνσας, υποστηρίζει ότι τα πρόσθετα σάκχαρα ενδεχομένως να ευθύνονται για μεταβολικές, φλεγμονώδεις και νευροβιολογικές διεργασίες που συνδέονται με την κατάθλιψη.

Και πού μπορεί να βρει κανείς τα πρόσθετα αυτά σάκχαρα που επιβαρύνουν τον οργανισμό; Στα χριστουγεννιάτικα γλυκά και το αλκοόλ που καταναλώνονται κατά κόρον στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Τι αναφέρει η μελέτη

«Υπάρχουν στοιχεία πως μια συγκεκριμένη ποσότητα αλκοόλ την ημέρα είναι ασφαλής και μπορεί να έχει οφέλη για μερικούς ανθρώπους. Τα αλκοολούχα ποτά είναι θερμίδες, καθαρή ενέργεια, μη-θρεπτικά και πολύ τοξικά σε μεγάλες ποσότητες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη μελέτη.

Τα σάκχαρα, τα οποία έχουν παρεμφερή φύση με το αλκοόλ, πρέπει να αποφεύγονται από τα άτομα με κατάθλιψη και να αντικαθίστανται από μια υγιεινή διατροφή.

«Σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα ηλιοφάνειας τον χειμώνα, η υψηλή κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και σε σημαντικό βαθμό την ψυχική υγεία», υπογραμμίζουν οι ερευνητές.

Γιατί αυξάνεται η επιθυμία για γλυκό

«Η λαχτάρα για γλυκό είναι σύμπτωμα χειμερινής κατάθλιψης» σημειώνουν οι ερευνητές και προσθέτουν ότι ένας βασικός λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι πως η ζάχαρη τονώνει τη διάθεση και συνεπώς άτομα με κατάθλιψη καταφεύγουν στα γλυκά για μια προσωρινή λύση.

«Τα γλυκά δρουν σαν ναρκωτικά», εξηγεί ο ερευνητής και, «έχουν άμεση επίδραση στη διάθεση αλλά, σε μεγάλες ποσότητες, μπορούν να έχουν ολέθριες συνέπειες για την διάθεση ατόμου, όπως σταδιακή απώλεια της χαράς, αύξηση της σωματικής φλεγμονής και του σωματικού βάρους».

Τι μπορείτε να κάνετε

Mια διατροφή, πλούσια σε φυτικά τρόφιμα και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα θα εξασφάλιζε βέλτιστο ψυχολογικό όφελος.

Όσον αφορά τη ζάχαρη, συνιστά προσοχή καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους -όχι μόνο κατά τις γιορτές-, και ημερήσια κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων όχι πάνω από 25 γραμμάρια, σύμφωνα και με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

ΠΗΓΗ: Γόβα Στιλέτο

Περισσότερα Άρθρα

“Ράφτης Κυριών” από τη Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου

Η Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου παρουσιάζει τον “Ράφτη Κυριών”, μια σπαρταριστή κωμωδία καταστάσεων του Ζωρζ Φεϊντό. Πρεμιέρα ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ. Και κάθε… ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ-ΔΕΥΤΕΡΑ Του Ιουλίου… 60 SHARES Share on Facebook Tweet Follow us Share Share Share Share Share

«Άδικος αποκλεισμός των πολιτών του Ναυπλίου από το πρόγραμμα «Εξοικονομώ Αυτονομώ – 2020» λόγω απροειδοποίητης διακοπής ρεύματος από τη ΔΕΗ»

Την αποκατάσταση της αδικίας που υπέστησαν οι πολίτες του Ναυπλίου καθώς η διακοπή ρεύματος της ΔΕΗ στις 16-12-2020 είχε ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό τους από το πρόγραμμα «Εξοικονομώ Αυτονομώ – 2020», ζητά με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του Ν. Αργολίδας του Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέας Πουλάς. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης: ΕΡΩΤΗΣΗ  […]

Follow by Email