Στο διεθνές συνέδριο της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε., για τις επιπτώσεις της Κλιματικής Κρίσης στις Υποδομές Μεταφορών, ο πρώην βουλευτής Αργολίδας, καθηγητής Γιάννης Μανιάτης κατέγραψε τις προτεραιότητες που πρέπει να υπάρξουν σε επίπεδο Ελλάδας, για κάθε μέσο (δρόμοι, τραίνα, λιμάνια, αεροδρόμια).
Οδηγός του, η μελέτη που εκπονήθηκε, με βάση το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψε το 2014, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, η Τράπεζα Ελλάδος και η Ακαδημία Αθηνών. Στο “No Action” σενάριο, το αθροιστικό κόστος μέχρι το τέλος του αιώνα, ανέρχεται στα 700δις€. Στο “Adaptation” σενάριο, κόστος 567δις€ και στο “Mitigation” σενάριο, 436δις€.
“Τα συμπεράσματα είναι προφανή- είπε ο κ.Μανιάτης και συνέχισε:
Δεν έχουμε μπροστά έναν αγώνα ταχύτητας 100m. Έχουμε έναν Μαραθώνιο! Θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις κρίσιμες υποδομές της χώρας ως μέρος ενός πολυπαραμετρικού Εθνικού Green New Deal. Βελτίωση ποιότητας ζωής, αποτροπή απωλειών ανθρωπίνων ζωών, προστασία βιοποικιλότητας, προστασία δημόσιων υποδομών από καταστροφές, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μείωση κοινωνικών ανισοτήτων (πχ ενεργειακή φτώχεια), είναι συντελεστές απαραίτητοι σε κάθε σχεδιασμό για αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης”.